
Porsche zdvojnásobuje veľkosť modelového radu plne elektrického modelu Macan
Nové Porsche Macan s pohonom zadných kolies je okamžite k dispozícii ako nový vstupný bod do modelového radu plne elektrických SUV. Je výnimočne efektívny a ponúka kombinovaný dojazd podľa WLTP až 641 kilometrov. Nový Macan 4S disponuje výkonom až 380 kW (516 k) a je umiestnený na výkonovo vyššom konci modelového programu. Pre všetky modely Macan je k dispozícii aj nový balík off-road dizajnu. Okrem toho bol komplexne aktualizovaný systém Porsche Driver Experience.

Stuttgart. Porsche zdvojnásobilo veľkosť modelového radu svojho prvého plne elektrického SUV. Zatiaľ čo pri modeli Macan s pohonom zadných kolies sa zameralo predovšetkým na vysokú účinnosť a dojazd, nový Macan 4S vyplní medzeru medzi modelmi Macan 4 a Macan Turbo. Podobne ako modely predstavené začiatkom roka 2024 je aj model 4S vybavený elektronicky riadeným systémom Porsche Traction Management (ePTM), ktorý rozdeľuje hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu približne päťkrát rýchlejšie ako konvenčný systém pohonu všetkých kolies.
Macan: 100 kWh batéria a vysoko účinná elektronika výkonu
Aj nový model Macan, ktorý vstupuje do sveta plne elektrických SUV značky Porsche, získava energiu z vysokonapäťovej batérie s celkovým obsahom energie 100 kWh. Pohon zabezpečuje výlučne motor na zadnej náprave, ktorý sa používa v modeli Macan 4, s priemerom 210 milimetrov, aktívnou dĺžkou 200 mm a výkonom 250 kW (340 k). Elektromotor má 480-ampérový impulzný menič (PWR), v ktorom je na zabezpečenie vyššej účinnosti použitý vysoko účinný polovodičový materiál karbid kremíka (SiC). Výrazne znižuje spínacie straty v PWR a umožňuje vyššie spínacie frekvencie. V kombinácii s funkciou Launch Control dosahuje Macan výkon až 265 kW (360 k) pri nadmernom výkone a maximálny krútiaci moment je 563 Nm. Z miesta sa vozidlo rozbehne na 100 km/h za 5,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 220 km/h. Tým, že sa Macan zriekol pohonu všetkých kolies, je o 110 kilogramov ľahší ako Macan 4, a preto potrebuje na pohon menej elektrickej energie. Výsledkom je kombinovaný dojazd podľa WLTP až 641 km.
Macan 4S: výkonné elektromotory a PASM ako štandard
Macan 4S má nový motor na zadnej náprave a výkonný 600-ampérový impulzný menič SiC. Elektromotor má priemer 230 milimetrov a aktívnu dĺžku 150 milimetrov. Spolu s motorom na prednej náprave, ktorý sa používa aj v Macane 4 a Turbo, to vytvára systémový výkon 330 kW (448 k) s krátkodobým nárastom výkonu až na 380 kW (516 k). S funkciou Launch Control je maximálny krútiaci moment 820 Nm. Údaje o výkone tomu zodpovedajú: so systémom Launch Control zvládne Macan 4S štandardný šprint z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Jeho kombinovaný dojazd podľa WLTP je až 606 km. Macan 4S je štandardne vybavený elektronickou reguláciou tlmenia Porsche Active Suspension Management (PASM). Adaptívne vzduchové odpruženie so systémom vyrovnávania a nastavenia výšky, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) a riadenie zadnej nápravy umožňujú ďalšiu optimalizáciu podvozku pre zvýšenie výkonu a komfortu.
Oba nové modely majú všetky vlastnosti druhej generácie modelu Macan vrátane progresívneho, nadčasového dizajnu s aerodynamikou optimalizovanou na dojazd (cw = 0,25). Architektúra 800-voltovej platformy Premium Platform Electric (PPE) umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 270 kW. Vysokonapäťovú batériu možno na vhodnej rýchlonabíjacej stanici nabiť z 10 na 80 % za približne 21 minút.
Nová farba, nové kolesá, nový balík off-road dizajnu
Pre všetky modely Macan je teraz k dispozícii nová farba exteriéru Slate Grey Neo. Do ponuky diskov pribudli 20-palcové disky Macan S. Na želanie je pre všetky modely k dispozícii aj nový balík off-road dizajnu, ktorý ešte viac zlepšuje každodennú použiteľnosť modelu Macan. Drsné poľné cesty a obzvlášť strmé stúpania a klesania zvládne ešte ľahšie ako doteraz. Zmenená geometria predného nárazníka zvýšila nájazdový uhol až na 17,4 stupňa v závislosti od modelu (so vzduchovým odpružením na špeciálne zvýšenej úrovni). V kombinácii s adaptívnym vzduchovým odpružením zvyšuje balík off-road dizajnu aj svetlú výšku o 10 mm na 195 mm pri normálnom nastavení.
Porsche ponúka balík v dvoch farbách: v sivej Vesuvius Grey a vo farbe exteriéru. Predný nárazník, bočné prahy, panely difúzora a strešné lišty sa potom lakujú zodpovedajúcim spôsobom. V ponuke sú aj príslušné 21-palcové disky s terénnym dizajnom vo farbe Vesuvius Grey. Pre zákazníkov, ktorí si vyberú variant balíka off-road design vo farbe exteriéru vozidla, sú v rovnakej farbe lakované aj bočné lišty. Strešné lišty je možné objednať v čiernej, striebornej farbe alebo odtieni turbonite (iba Turbo).
Pre modely Macan, Macan 4 a Macan 4S je samostatne k dispozícii aj terénny predný nárazník s vložkou vo farbe Vesuvius Grey. Nájazdový uhol sa zväčšuje rovnako ako pri balíku off-road dizajnu.
Systém Porsche Driver Experience s novým dizajnom a novou funkciou
Elektrifikáciou modelu Macan zaviedla spoločnosť Porsche do svojho úspešného modelu SUV úplne nový systém zobrazovania a ovládania. Porsche Driver Experience ponúka kombináciu digitálnych a analógových prvkov. Patrí k nim prístrojový panel s 12,6-palcovým zakriveným displejom, 10,9-palcový displej pre cestujúcich, displej vo výške očí s technológiou rozšírenej reality a osvetlenie prostredia s komunikačným svetlom. Porsche opäť kompletne zmodernizovalo dizajn obrazoviek pre všetky modely Macan. Teraz pozostáva z emotívnej uvítacej animácie, aktualizovaného moderného vzhľadu a novej aplikácie Themes, pomocou ktorej si možno nastaviť farbu pozadia displejov a osvetlenia prostredia tak, aby zodpovedalo farbe exteriéru, pričom na výber je dvanásť farieb.
Oba nové modely Macan je možné objednať už teraz a zákazníkom budú dodané v druhej polovici roka. Ceny vrátane DPH a výbavy špecifickej pre danú krajinu začínajú v Nemecku na 80 700 eur za Macan a 90 700 eur za Macan 4S.
Link na pôvodný článok.