
Porsche cúva z elektromobility a vracia sa k spaľovákom
Lacné to však nebude.
Porsche, podobne ako mnoho ďalších automobiliek, prehodnocuje svoje plány na výhradne elektrickú budúcnosť. Elektrifikácia už nie je taká priorita, ako sa zdalo, a namiesto toho sa firma znova zameriava na spaľovacie a hybridné motory. Lenže takáto zmena nie je zadarmo.
Podľa údajov, ktoré Porsche zverejnilo 6. februára, si vývoj a rozšírenie výroby spaľovacích a hybridných motorov vyžiada v roku 2025 približne 831 miliónov dolárov. A hoci časť tejto sumy pôjde aj na batérie, spaľováky sú jasným smerom, kam Porsche momentálne mieri.
Lenže návrat k benzínu a nafte si vyžiada aj zníženie marží – Porsche odhaduje, že klesnú na 10 až 12 %, pričom očakávané tržby by sa mali pohybovať medzi 40 až 41 miliardami dolárov.
Minulý rok firma oznámila, že si modely Cayenne a Panamera si udržia motory V8 aj po roku 2030. Finančný riaditeľ Lutz Meschke navyše prezradil, že Porsche skúma možnosti hybridných alebo dokonca čisto spaľovacích verzií áut, ktoré mali byť pôvodne len na elektrinu.
Tento obrat prichádza v čase, keď značka zápasí s dokončením novej generácie modelu 718, ktorý bude už čisto elektrický. No vzhľadom na novú stratégiu nie je vylúčené, že dostane aj spaľovaciu alternatívu. Mešká aj elektrická verzia Cayenne, čo ohrozuje jej uvedenie v roku 2026. A najpredávanejší model značky – Macan EV – by sa mohol čoskoro dočkať aj verzie so spaľovacím motorom.
Zmena kurzu teda nie je len kozmetická, ale jasne naznačuje, že Porsche nechce úplne odpísať benzín a naftu. Či sa to firme vyplatí, ukáže čas.