Porsche a umenie: state-of-the-art

Porsche plní sny fascinujúcimi športovými vozidlami, ktoré inšpirujú zákazníkov a fanúšikov na celom svete. Ľudia chcú byť súčasťou tejto komunity. Značka vytvára jedinečné zážitky najmä pre cieľovú skupinu mladých.

Je to výjav, ktorú pozná každý: dieťa leží na podlahe s nohami naklonenými nahor a v ruke drží hračkárske autíčko v ľavej ruke a potom ho posiela šúchaním do spálne. Toto spojenie medzi dieťaťom a autom však stále pokračuje. O pár rokov to budú pravdepodobne autíčka na diaľkové ovládanie a potom prvé vlastné auto, napr. keď dovŕši 18 rokov. A neskôr to môže byť práve športové auto, obratné a štýlové, prestížne vyjadrenie ich vlastnej osobnosti. Tento proces je učebnicovým príkladom značky psychológie značky.

Porsche sa chopilo tohto výjavu z detskej izby. Návštevníci aj okoloidúci sa môžu pozorovať takúto situáciu na promenáde pred Perézovým múzeom umenia v Miami: s nohami naklonenými nahor sa zdá, že sa niekto hrá s autom na piesku. Ale proporcie nezodpovedajú okoliu, keďže biela 911 je skutočné vozidlo a „dieťa“ je nadrozmerné socha z oceľového rámu a sklenených vlákien. Dvanásť metrov dlhé a 3,5 metra vysoké. Žiarivo žltá s ochrannou prilbou. Inštalácia, ktorú naaranžoval škótsky umelec Chris Labrooy počas veľtrhu Art Basel v Miami.

Z pochopiteľných dôvodov Labrooy pokrstil svoju inštaláciu názvom „Dream Big“ (Veľký sen). On sám bol nadšencom od detstva a je vášnivým zberateľom áut značky Porsche. „Takmer žiadny iný objekt vo mne inštinktívne vyvoláva detské sny tak ako autá. Chcel som vytvoriť farebný, zábavný kúsok ktorý by priamo oslovil ľudí,“ hovorí Labrooy, ktorý je známy najmä svojimi realistickými digitálnymi inštaláciami ktoré umiestňujú vozidlá na nezvyčajné miesta. Niečo iné tentoraz vytvoril na počítači v Miami, je to hmatateľná, interaktívna hra s rozmermi a asociáciami. „Pre mňa je dôležité, aby sa digitálny a fyzický svet prekrývali,“ vysvetľuje umelec.

Toto všetko ilustruje, ako sa menia výzvy pre moderné luxusné značky. „Porsche je viac než len produkt“ vysvetľuje DetlevvonPlaten, člen predstavenstva zodpovedný za predaj a marketing v spoločnosti PorscheAG. „Zákazníci chcú byť súčasťou komunity, čo je tiež to, čo odlišuje silu značky. To sa dá mimoriadne dobre komunikovať pomocou jedinečných zážitkov a kreatívnymi podujatiami.“ Spoločnosť Porsche vyvíja nové ponuky, ktoré sú spojením medzi analógovým a digitálnym svetom s cieľom zamerať sa na nové a mladšie cieľové skupiny. Ich rozsah siaha od farebných inštalácií a starostlivo vyberaných podujatí v baštách globálnej kreatívnej komunity až po virtuálne navrhnuté, jedinečné NFT.

„Do roku 2025 budú mileniáli tvoriť polovicu všetkej spotreby luxusu na celom svete.“ hovorí Fernando Fastoso, profesor manažmentu značky na univerzite v Pforzheime, ktorý sa špecializuje na požiadavky nových cieľových skupín a domnieva sa, že 30 percent všetkých globálnych predajov luxusu sa bude realizovať online v roku 2025. „Predtým, ako sa tak stane, budú musieť luxusné spoločnosti rozšíriť cestu zákazníka na všetky kanály a prepojiť digitálne s nedigitálnymi kontaktnými bodmi.“

Tento prístup sa zhoduje so štandardmi značky Porsche, ktorá oslavuje tento rok 75. výročie svojho vzniku a predstavuje priekopníckeho ducha a inovácie, a to aj preto, že hranice medzi analógovými predmetmi a digitálnymi virtuálnymi zážitkami sa čoraz viac stierajú, najmä u mladších generácií. Umelecká inštalácia v Miami je zároveň východiskovým bodom pre virtuálne vozidlá v podobe tzv. non-fungible tokenov (NFT), ktoré ponúkajú fanúšikom a zberateľom možnosť virtuálne ovplyvňovať a pomáhať pri navrhovaní vlastnej bielej 911 podľa ich predstáv. Limitovaná kolekcia digitálnych diel umeleckých diel vzniká počas tejto kreatívnej cesty v rámci Web3. „Pre technicky zameranú cieľovú skupinu, je dôležité byť súčasťou dynamickej komunity, čo je presne to, čo značka Porsche vždy predstavovala. Vytvára úzke puto s ľuďmi na celom svete.!“ vysvetľuje Robert Ader, marketingový riaditeľ PorscheAG.

Z digitálneho sveta sa presunieme priamo do Tel Avivu, do samotného srdca rušného mesta, kam plánuje spoločnosť Porsche priniesť kreatívne mysle a pokrokové myslenie prostredníctvom projektu SCOPES. Série mestských podujatí, ktoré sa uskutočnia v rámci festivalov zameraných na novú cieľovú skupinu. „Zámerne si vyberáme ikonické miesta, kde sa môžu stretávať rôzne komunity a môžu sa vytvárať spojenia, ktoré presahujú rámec podujatia.“ hovorí Ader. „Týmto spôsobom môžeme vytvoriť globálnu komunitu tvorivých ľudí, ktorá vďaka tomu spája našu značku s pozitívnymi zážitkami.“

Počas piatich dní tento koncept v Tel Avive priláka tisíce hostí na historického nádvoria, kde môžu zažiť cestu prostredníctvom analógových a digitálnych predstavení. Zvuková socha na kovovej konštrukcii od Elirana Dahana. Zrkadlová inštalácia, v ktorej Gal Vardi ukryl legendárneho víťaza Rallye Paríž-Dakar z roku 1984, automobil Porsche 953. Alebo Assaf Reeb, ktorý skúma sebavyjadrenie prostredníctvom avatarov.

„Luxus je podľa definície exkluzívny,“ vysvetľuje Fastoso. Univerzitný profesor z celého srdca verí. že s tým spojený prínos sebavyjadrenia a statusu sa neobmedzuje len na fyzický svet. „Vnímanie exkluzivity sa môže vytvárať aj pri digitálnych produktoch. Okrem toho, že sú vlastnené môžu byť aj verejne konzumované vo virtuálnom priestore.“ Nové svety, ktoré v neposlednom rade využívajú staré detské  sny.

Info: Text prvýkrát uverejnený vo výročnej správe a správe o udržateľnosti za rok 2022.

Porsche Fans

Porsche Fans Slovakia je neformálne združenie automobilových nadšencov Porsche na Slovensku. Email: info@porschefans.sk Porsche Fans Slovakia je registrované občianske združenie na Ministerstve vnútra SR pod číslom VVS/1-900/90-44668 - 1 IČO: 42390281 DIČ: 2120766670

Prihlásiť sa k odberu noviniek


    Podporte nás

    Pomôžte nám rozvíjať komunitu, podporte nás darovaním 2% dane z príjmu.

    © 2022 Porsche Fans Slovakia